Site Overlay

خوراک مرغ و قارچ ( به روایت خودم )

مواد لازم:
سينه مرغ، ریز خرد شده مربعی 2 عدد
قارچ تازه ورق ورق عرضی 200 گرم
پیاز متوسط 2 عدد
گوجه فرنگی خرد شده 4 عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم
کره 50 گرم
جعفری و نعنا جهت تزئین
لیمو ترش تازه دلخواه
طرز تهيه:
پیاز را خلالی خرد می کنیم و در ماهیتابه با روغن مایع به آرامی تفت می دهیم ( دقت کنید تکنیک من اینست که پیاز را بپزم اما بافتش متلاشی نشود). مرغ را اضافه کرده و چندی یک بار با پیاز ها هم زده تا بپزد .
مخلوط را کناری گذاشته و در ماهیتابه دیگری کره را آب کرده و قارچ ها را تفت می دهیم تا آب انداخته و آبش جذب شود، خشکش نکنید .
قارچ پخته شده را در بشقابی کشیده و گوجه فرنگی ها رو با مانده کره یا علاوه کردن روغن تفت می دهیم تاقوام گرفته و آب اضافیش برود.
کل مواد را در ماهیتابه مخلوط کرده و برای 10 دقیقه ای آرام حرارات داده و مزه آن را می چشیم اندک مقداری فلفل علاوه کرده در صورت نیاز نمک اضافه میکنیم .
غذا حاضر است با گشنیز یا جعفری تزئین کرده و … جای من خالی .
نان بربری برشته یا باگت فرانسوی را پیشنهاد میکنم . لیموترش را هم بگذارید به انتخاب میهمانان و دوستان . می توانید تک وعده ای سرو کنید یا در کنار غذاهای دیگر .
دقت بفرمایید باز یادآوری میکنم فرق این دستور و راز آن در همان پیاز معرکه است که شرحش را به تفضیل دادم والا تا دلت می خواهد دستور خوراک مرغ فرآوان .
یک چیز دیگر خانمان براندازی هم هست که …….. که
من همزمان مرغ و پیاز را و قارچ و گوجه را در ظرف های مختلف می پزم
که و در بشقاب به صورت جدا جدا کنار هم میکشم ، با تکه ای کره روی آنها که در پذیرایی با منوی آلا کارت (آلاکارد) جلوه بیشتری دارد .
دوم آبانماه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *