Site Overlay

کتف تنوری مرغ با طعم تند و شیرین

 

در ابتدا متذکر می گردد تندی فلفل و مخصوصا فلفل قرمز برای بسیاری مانند خود بنده ،

لذت بخش نیست پس در مصرف آن متناسب ذائقه خانواده و میهمانان  عمل کنید و یا قبل از مصرف به ایشان یادآوری گردد  . اصل رسپی را خانم ربین ارائه نموده اند که

که تجربه و ترجمه  بومی شده آن به قرار زیر است :

مواد لازم :برای ۴ تا شش نفر   ( البته منظور تکمیل سفره با آن یا کنار غذا یا میان وعده است چه  ۹۰۰ گرم کتف برای ۲ تن ایرانی کفایت است و بس … )

کتف مرغ                 ۹۰۰ گرم

حبه سیر                   ۲ عدد

پیاز                          ۱ عدد متوسط

سویا سس روشن         ۱/۲ پیمانه  اگر در دسترس نبود سس سویا معمولی

سرکه برنج (سرکه سیب )       ۱/۲ پیمانه

روغن زیتون                    ۱  قاشق غذاخوری

عسل                              ۳  قاشق غذاخوری

دانه کنجد                          ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه                          ۱/۲    قاشق غذاخوری

فلفل قرمز                         ۱/۴      قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

سیر و پیاز را ریز می کنیم و در کاسه ای ریخته به آن عسل ، سرکه ، روغن زیتون و دانه های کنجد و فلفل ها را اضافه می کنیم و مخلوط را حسابی بهم می زنیم تا ترکیب شود .

کتف ها را با این مخلوط مزه دار کرده و بهتر است مخلوط حاضر را در زیپ کیفی ریخته ( اگر نبود کیسه فریزر ) هوای کیسه را تخلیه کرده  و می گذاریم در یخچال ۲۴ ساعت آمیزه شود ( مزه دار شود ) البته حتما چند نوبت  آن را تکانی داده و زیر رو کنیم .

کتف ها را در سینی فر که ترجیحا با کاغذ روغنی پوشیده شده چیده و با ۲۰۰ درجه سلیسیوس معادل ۴۰۰ درجه فارینهات ، ۳۰ دقیقه در فر می پزیم .

البته در فاصله ۱۵ دقیقه از شروع پخت سینی را بیرون آورده کتف ها را پشت رو کرده و با باقیمانده مخلوط سسی که در ظرف نگهداری مانده با برس روی کتف ها مالیده و برای ۱۵ دقیقه دیگر نیز به پختمان ادامه می دهیم . دقت بفرمایید اعداد و زمان حرارت و پخت نسبی بوده و می بایست با توجه به فر و تجربه شما تنظیم گردد .

البته می توان روی توری و ذغال نیز کتف ها را کباب کرد لیکن به خوشمزگی تنوریش نخواهد شد . دقت بفرمایید چون سویا سس شور است در دستور نمکی درج نگردیده و می بایست متناسب میزان شوری آن کنترل لازم معمول گردد .

نوش جان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *